دوستداران سنگ نگاره های کهن در ایران

فنجان نماها، کوچکترین، متداول ترین، جهان وطنی ترین و پیچیده ترین نماد
نوامبر 28, 2023
کشف فنجان نماهای کهن، بدست پژوهشگران محلی در بلوچستان
نوامبر 28, 2023

روز گاری دیدار کنندگان از سنگ نگاره های کهن ایران، بویژه تیمره، هیچ گونه اطلاعات درخوری از وجود و چرایی آنها، بویژه فنجان نماها نداشتند و براحتی از کنار آنها گذر می کردند.
اما خوشبختانه امروز، با تلاش ها و ساخت فیلم های مستند تلویزیونی از هنرهای صخره ای ( حدود 500 دقیقه، در داخل و خارج از ایران) و انتشار کتاب هایی در خصوص سنگ نگاره های ایران(
1- کتاب ، سنگ نگاره هاي ايران  زبان مشترك جهاني 2- کتاب ، سنگ نگاره هاي ايران نمادهای اندیشه نگار 3- کتاب ، موزه هاي سنگي هنرهاي صخره اي، سنگ نگاره هاي ايران – آثار نگارنده )، که تا کنون به جامعه ملی و جهانی تقدیم داشته ایم؛ جوانان از داخل و خارج از ایران با علاقه مندی و سختی های فراوان خود را به سنگ نگاره های ایران، بویژه تیمره می رسانند؛ تا از نزدیک آنها را ببینند و با راز و رمز های کهن و گوناگون آنها بیشتر آشنا شوند.
بقدری بازدید کنندگان داخل و خارج از ایران، شوق به دیدار دارند و علاقه مندی از خود نشان می دهند؛ که ما از دیدن شوق آنها، سرشار از لذت و مهر باز دید کنندگان می شویم.
فنجان نماهای کهن و علاقه مندی گردشگران ملی و جهانی، یکی از شاخصه های ممتاز توریسم در ایران و بویژه تیمره هستند؛ که سالیانه با هماهنگی و زمان بندی های خاص برای دیدارشان در سطح ملی و جهانی تلاش داریم.         
      
دیدار از سنگ نگاره های کهن، سبب آگاهی بیشتر از اهمیت و پی بردن به راز و رمزهای نهفته در آنها برای گردشگران بوده و بدین شیوه کمک های شایانی در دانش افزایی دیدار کنندگان و کمک ها به حفظ و نگهداری سنگ نگاره ها در ایران شده است.
ضمنا عکس ها، یک روز پژوهش را از طلوع  تا غروب آفتاب به نمایش می گذارند.

Naserifard
Naserifard
محمد ناصري فرد باستان شناس نقاشی های غارها و کوه های ایران است. وی تنها پژوهشگر سنگ نگاره ها در ایران است(باستان شناسی رو سطحی)؛ که با توجه به رشته تخصصی اش (باستان شناسی هنر)، بیش از 20 سال است؛ که بر روی نقاشی های غارها و کوه های ایران و بیرون از ایران مطالعات میدانی و تطبیقی علمی داشته و کتاب ها،پژوهش فیلم های مستند هنرهای صخره ای، مصاحبه های علمی در خصوص سنگ نگاره های ایران و مقاله ها نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *